Siirry pääsisältöön

Tarinaa tarinan takaa

 

Moi!
 
 Kiva, kun löysit tänne 💜 Haluan muistuttaa siitä, että RauMarin blogin päätarkoitus on toimia sivustona, jossa voi tutustua RauMarin tuote- ja värivalikoimaan, eikä niinkään perinteisenä blogina. Joten ihan huoletta julkaisen tekstejä täällä harvoin, viime kerrastakin on liki vuosi. Muutoin kyllä päivitän tänne tietoja tuotteista ja värivalikoimasta.
 

Vuosi sitten pidin pientä tuumaus- ja voimaantumistaukoa RauMarista. Suoraan sanottuna jälleen olen miettinyt hanskojen nurkkaan heittämistä, mutta en vain osaa päästää irti tai luovuttaa - vielä. Liekö se sisua, kunnianhimoa, hulluutta vai uteliaisuutta katsoa voiko pienikin yritys onnistua. 
 
Olen kirjoittanut tätä tekstiä jo kolmena iltana. Enkä edellenkään ollut siihen tyytyväinen. Viime yönä uni ei tahtonut tulla ja ajatukset pyörivät päässä. Ymmärsin, että koko RauMarissa on kyse enemmän tai vähemmän mun omasta voimaantumisesta, henkisestä kasvusta ja auttamisen halusta.

💜 

Niinpä päädyin tänään kirjoittamaan henkilökohtaisemman kirjoituksen kuin ikinä ennen.

"Musta minut täyttää miltä värit näyttää? En niitä enää näe..." 


RauMari syntyi useamman sattuman kautta. Taustalla oli surutyö, oman itseni löytämistä, työelämän suunnan hakua, terveys- ja rahahuolien värittämänä.

Lähdin yrittäjänä liikkeelle nollasta. Hatussani oli; ideoita, Rauma-rakkautta, hitunen kädentaitoja ja tarve saada olla luova. Suurimpana oli toive, että voisin auttaa kohtalotovereita löytämään itsensä. Miten? Paljastamalla omaa tarinaani.
 
 Onnistuin nousemaan mustan mielen syövereistä näkemään sen hyvän, jota elämässä jo on. Sain arkeen iloa kauneudesta, jota elämä meille tarjoaa. Jälleen voin nähdä värit, haistaa tuoksut, maistaa maut, tuntea lempeän merituulen kasvoilla ja hiekan jalkapohjissa.  Tanssia villasukkasilla kuin kukaan ei näkisi ja nauraa niin, että vatsaan sattuu. Iloita siitä mitä minulla jo on. Elää nyt eikä huomenna. Ymmärtää, että elämä voi loppua jo tänään. Tehdä elämästä muistojen rikastuttamaa. Nousta tiedostaen, että välillä voi kaatua ja nousta uudelleen yhtä kokemusta rikkaampana. Oppia nauramaan virheilleen, olemaan itselleen armollisempi ja halaamaan rakkaita useammin. Hitusen vahvempana ihmisenä voi kuulla sanattomat sanat ja aistia vastaantulijan murheet hymyn takana.
 
 Tämä on mun elämä, juuri tänään voin pyrkiä valitsemaan ilon. Hyväksyä, että surut ja murheet ovat luonnollinen osa elämää. Ilman niitä ei pystyisi myöskään tuntemaan iloa. Syväluotaamaan synkkien hetkien ja tunteiden syitä, olenko nukkunut riittävästi, muistanut syödä, uskaltanut tunnistaa, kohdata ja käsitellä mielen vaikeita asioita? Kun on käynyt riittävän syvällä omissa mustissa vesissä, mieli janoaa valoa. Valoa löytää uskosta. Usko tuo toivoa, iloa ja rauhaa. Tärkeintä on ymmärtää, että ei jää yksin rypemään synkkiin hetkiin, vaan hakee tarvittaessa apua.
 
💜

"Silmä tottuu pimeään, jos sen syliin jää".

 
Joku hulluus saa mut jatkamaan RauMarin tarinaa jälleen myös tänä vuonna. Uusia ideoita on jonossa odottamassa toteutustaan. Instagram-tilin kehittäminen on mielenkiintoista ja uuvuttavaakin, mutta vaikeuksen kautta voittoon. 
Olen lisännyt @raumariofficial -IGtilin kohokohtiin tarinan, värikartan ja tuotteet. esim. T A R I N A-kohokohta löytyy sieltä tämän kuvakollaasi-kannen takaa.
 
 
T A R I N A
 
 
 
 
 Tarinan takaa löytyy tavoitteet.
 
  
 

 

"Päivät pitenee ja ulkona hengitys höyryää. Se antaa muodon sille mitä oon kantanut pitkään". 

Yritystoiminnan kuuluu olla tavoitteellista. No, mulla tavoitteet ovat lähinnä henkisiä 😀.
 
 V Ä R I - I L O A  A R K E E N
 
 Itse koen saavani yhä lisäbuustia päiviin väreistä. Erityisesti olen tykästynyt uuden Fimomassan neonpinkkiin Kikka-sävyyn. Kikassa on olevinaan mulle sopivasti energiaa ja asennetta. Se kuiskaa aikaisina arkiaamuina - Go girl, kyllä sä jaksat ja osaat! 
 
Lisäksi tähän Kikka-sävyyn liittyy värimuisto ala-asteen kolmannelta luokalta, kun sain meidän luokan coolimmalta tytöltä, juuri Kikan  värisen, parittomaksi jääneen rock-henkisen korvakorun itselleni. Tämä teki muhun vaikutuksen -koin itseni arvostetuksi ja hyväksytyksi.
 
💕
 
 Tykkään myös pukeutua väreillä leikitellen. Joooo, en ole mikään tyyliniekka enkä upeus, mutta tykkään välillä mätsätä asuni kokonaisuudeksi, jossa esim. kengät, laukku ja korvakorut toistavat samaa väriä. Tämä tuo minulle itselle lisää itsevarmuutta ja hyvää mieltä. En toki aina jaksa panostaa, mutta tärkeimpiin hetkiin ja kurjempiin päiviin on helpompi lähteä, kun voi olla iloinen peilikuvastaan. Kauniit asiat ovat olleet mielenkiintoni kohteena luontaisesti osana minua jo pikkutytöstä lähtien. Näin voi päätellä alla olevasta lapsuudenkuvastani.
 
 

Toki perunapellolla täytyy käsilaukku olla.

 
 
Vinkki: jos et käytä koruja, voit luoda yhtenäisyyttä asuun käsilaukulla, vyöllä ja huivilla, jotka ovat samaa sävyä jalkineiden kanssa. Ne luovat hyvän perustan väri-iloittelulle. 


Olen huomannut, että värirakkaus ruokkii itseään. Mulla on pidempi aikainen rakkaussuhde myös violettiin, mikä juontaa juurensa meidän häiden violettiin väriteemaan. Päädyimme mieheni kanssa silloin violettiin, koska: punainen oli liian tavallinen, vaaleanpunainen liian lapsellinen, sininen kylmä, vihreä ja ruskea eivät ole mieheni suosikkeja, kuten eivät keltainen/oranssi mun suosikkeja....Violetti sopi meille molemmille. 
 
Ja tiedättekö mitä? Bonuksena ihanille häille sain kuulla, että siniharmaat silmäni eivät olekaan sitä mitä olin 25 vuotta luullut. Meikkaaja kertoi silmieni värissä olevan vihreää, jota violetti silmämeikki korostaisi kauniisti. Hämmentävää, mikä voima väreillä voi olla toistensa rinnalla. Hämmentävää miten sokea itselleen voi olla hyvässä ja pahassa.

 💜 💜 💜 💜 💜 💜 💜
 
Ei liene ihme, että viime vuonna ihastuin palavasti ihanaisen hentoon laventeliin? Laventelin sävyä löytyy nyt korujen ja vaatteiden lisäksi myös sisustuksesta. Nämä kauniit Finlaysonin käsipyyhkeet pääsivät rakastavaan kotiin. Ihastelen niiden kauniita kukka-aiheisia kohokuviointeja, jotka muistuttavat puutarhani suloisia belliksiä. Niitä katsoessani jaksan odottaa kesää läpi tämän loskaisen ja harmaan kevättalven.
 💜
 

 
Tiedetään, tiedetään, kaikki meistä ei ajattele tai tunne samoin. Uskon, että joku voi saada iloa väreistä samalla tavalla, kuin mä, joka hukkasi värit elämästä.
 
 Mun sielunmaisemaan sopivat parhaiten hennot pastellin sävyt kuin voimakkaat kirkkaat päävärit. Tämä, ehkä kertoo mun epävarmuudesta ja halusta olla mielummin sivustaseuraaja kuin illan päätähti.

 
N A I S T E N  V O I M A A N N U T T A M I N E N
 
Voi olla naivia ajatella, että voisin voimaannuttaa naisia korujen avulla. RauMarin logon ankkuri symboloi ankkuria eli toivoa. Toivon, että korujen kautta voin muistuttaa naisia siitä, että he ovat ainutlaatuisia ja arvokkaita omina itsenään.
 
Ei ole olemassa toista samanlaista, joka ajattelee, nauraa, laulaa tai toimii niin kuin SÄ. Huomaatko, että sun ainutlaatuisuutesi on sun vahvuus ja rikkaus?
 
Mun elämän synkät hetket auttoivat mua näkemään mun ainutlaatuisuuden ja ryhtymään sivutoimiseksi yrittäjäksi, mikä käänsi kirouksen siunaukseksi.
 
 Ainutlaatuisuudestaan voi halutessaan kertoa värein ja vielä enemmän yksilöllisillä toiveaiheella tehdyillä persoonallisilla koruilla. 
Sellaisen saamisessa ojennan sulle auttavan käteni.
 
 💜
 
Tässä yksilöllisiä Villikortti-koruja vuosien varrelta
 
 

"Tahdon takaisin mun elämän ja mun oman maailman. Ne päivät jolloin olin ilmassa leijuva höyhen". 

 
Sivutoimisena yrittäjänä ja äitinä mulla on välillä aikapula. Joku nimitti kerran mua Super-Mariksi. Hei, en mä ole! Mä olen ihan tavis, kuolevainen. Ei mulla ole supervoimia, mutta tujaus rakkautta väreihin ja lähimmäisten auttamiseen. Ja välillä muistan laittaa kädet ristiin. Ja olen antanut itselleni luvan välillä oikaista mm. ruuanlaitossa -eikä nurkissa pyörivät villakoiraatkaan vielä ole oppineet puremaan 😜.
 
💜 

 Loppuun vielä oma vinkkini arjen kiireitä helpottamaan. Kas tässä!
 
 
Olen tykästynyt helpottamaan arkeamme käyttämällä ruuanlaitossa Apetitin Peruna & keittokasvispakasteita. Näistä saa tehtyä helposti ja nopeasti erilaisia keittoja ja laatikoita. (Ei ole mainos).
 
Pakasteet ovat käteviä



Helppo, nopea ja maukas arkiruoka


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inhoan puraista maustepippuria syödessä, siksi laitan ne teesihtipallon.

 
 
 
 Tähän yllä näkyvään broileriperunakeittoon neljälle tarvitset:
 pussin peruna & keittokasviksia, pussin aurinkokasviksia, 400 g broilerinjauhelihaa, 200 g aurinkokuivattu tomaatti tuorejuustoa ja mausteita oman maun mukaan esim. persiljaa ja suolaa.
  • lisää kasvikset kiehuvaan veteen
  • lisää lihaliemi esim. Knorr Fond du chef ja muutama maustepippuri
  • ruskista broilerinjauheliha ja lisää keittoon
  • lisää lopuksi tuorejuusto ja hieman persiljaa
  • tarkista maku ja nauti

 
Voi hyvin ja tekee jotain mikä saa Sut hymyilemään!

 
💜

Halein, Mari

PS. tällä kertaa kursivoidut kohdat ovat Anssi Kelan kappaleesta Sut puhallan pois.

Kommentit